8. heinäkuuta 2014

Lontoo: Päivät 1& 2

Täällä taas! Ihana reissu takana ja nyt ennen illan futista on aikaa vähän kirjotella. Vietettiin siis viiden yön mittainen reissu vanhempieni ja siskoni kanssa Lontoossa. Kaupunkilomalla ehtii tekemään niin paljon että on pakko jakaa matka useampaan postaukseen, tässäpä niistä ensimmäinen olkaa hyvä!

Viime keskiviikkona me lähdettiin aamulla aikaisin ajamaan kohti Tamperetta, josta lento kohti Lontoota lähti puoliltapäivin. Stanstedin lentokentältä matkattiin bussilla Lontooseen reilu tunti, joten perillä hotellilla paikallista aikaa oltiin joskus neljän (?) aikaan. Me yövyttiin Liverpool streetin aseman lähellä sijaitsevassa Tune hotellissa. Oli tosi siisti hotelli, jolla oli mukava takapiha missä syötiinkin useamman kerran aamupalaa tai iltaruokaa. Kaikesta matkustamisesta väsyneinä ja nälkäisinä ostettiin metrokortit ja lähdettiin etsimään ruokapaikkaa. Päädyttiin British Museumin vieressä sijaitsevaan pubiin. Mahat täyteen pubiruokaa, vähän shoppailua Primarkissa ja hotellille nukkumaan. Ja kylläpäs uni maittokin pitkän päivän jälkeen :-D

Untitled

Seuraavana aamuna juotiin hotellin takapihalla kahvit ja pohdittiin päivän ohjelmaa. Lähdettiin kohti dinoja eli Natural history museumia. Perillä odotti hirveen pitkät jonot vaikka kello ei ollut vielä edes yhtätoista. Onneks Noora ties sivusisäänkäynnin museoon, jossa ei ollut yhtään jonoja! Luonnontieteellisestä museosta löyty vaikka mitä. Kierreltiin endogeenisten prosessien osastoa, kokeiltiin maanjäristyshuonetta, kummasteltiin sairaan isoja fossiileja ja nähtiin myös dodo (tai siis malli siitä miltä se olisi saattanut näyttää). Lopuks käytiin museon eniten odottu osio eli dinot. Fossiilit oli kyllä uskomattomia, mutta muuten dinonäyttely oli ehkä vähän pettymys (ja aivan tupaten täynnä turisteja). Lontoossa on ihanaa kun museot (tai ainakin kaikki missä me käytiin) on ilmasia.

Dodo
Meitsi ja jättilaiskiainen
Jo pelkkä toi museon rakennus oli upea nähtävyys!
Untitled

Museolta lähdettiin Nooran kanssa kohti omia teitämme, kun lähettiin ettimään Doctor Who -sarjasta tuttua Tardista Lontoon kaduilta. Alotettiin shoppailu-urakkaa Forever 21:sta, jossa vierähtikin pari tuntia... :-D Palattiin takeaway sushien kanssa hotellille lataamaan akkuja, sillä illalla mentiin vielä kattomaan Billy Elliot-musikaalia. Ja voih miten hyvä se olikaan! Ihan mielettömän hyvä. Itketti, hymyilytti, nauratti ja sai ihon kananlihalle. Billy Elliot on kyllä niin ihana tarina. Tyytyväisin mielin hotellille suihkuun ja unille, sillä perjantaille oli paljon ohjelmaa.

Mun ekat kunnon sushit!

Nyt jalkapalloa.

xoxo,
Ilona-Anniina

1. Nyt instaan kunnon kuvapläjäys matkasta: D

1. No ei nyt näin jälkeenpäin jaksa enää :D Sinne tulee taas uusia tänpäivän kuvia :)