10. heinäkuuta 2014

Lontoo: Päivät 3 & 4

Perjantaina me päätettiin herätä Nooran kanssa hyvissä ajoin ja iskeä heti aamusta vaatekaupoille. Primarkissa oli aamulla ihanan rauhallista eikä kamalan pitkiä jonoja sovitukseen, jee. Käveltiin Oxford Streetiä ja kierreltiin muutamia kauppoja, joissa kaikissa oli tosin niin paljon kaikkea että saatiin jokaiseen kiitettävästi aikaa kulumaan. Ostelin kaikenlaista kivaa, teen ostoksista myöhemmin postausta! Shoppailusta mulla nyt ei oo oikein kuvia, heh, sori! Kolmeks me oltiin sovittu treffit äitin ja iskän kanssa Taten modernin taiteen museolle. Meille tuli vähän kiire vaikka olevinaan varattiin liikkumiseen hyvin aikaa, joten loppujenlopuks kirjaimellisesti juostiin edestakas. Huh. Vähän meinas kuuma tulla kun perjantaina oli jotain 25 astetta. Muutenkin kelit oli reissun aikana mukavat, mitä nyt lauantaina ja sunnuntaina aamupäivästä vähän satoi. Tatelle mennessä ylitettiin muuten Harry Potteristakin tuttu Millenium bridge. Tatessa osallistuttiin opastetulle kierrokselle. Moderni taide on kyllä hienoa, jokseenkin mulle ehkä välillä vähän liiankin kummallista, mutta opastetun kierroksen ansiosta teoksista sai hurjan paljon enemmän irti. Suosittelen siis erittäin lämpimästi sellaiselle osallistumista!

Untitled
Matkaseura
Näkymiä Taten terassilta
Hieman muokattu auton moottori
Untitled
Tää oli ehkä mun suosikki. Taitelija (jonkanimeäenmuista) oli kaivertanut tollasista parruista sitä entistä puuta näkyviin. Vähän niinkun kelannut taaksepäin. Luonut jotain joka oli jo ollut aiemmin.

Tatessa kahvittelun jälkeen päätettiin lähteä vielä kattomaan miun toiveesta British museum. Vähän ehkä harmittaa etten varannut tota British museumin vierailua varten enemmän aikaa ja mennyt aamulla ekana sinne, sillä siellä olis varmasti ollut tälläselle historiaintoilijalle tosi paljon nähtävää. No, valitettavasti kaikkea ei voi ehtii. Onneks kuitenkin käytiin edes pienellä visiitillä, missä pääsin näkemään ne mitä eniten halusin. Vähän on mitätön olo aina tollasten mahtavien historiallisten juttujen ympäröimänä. Mitähän meidän tänhetkisestä kulttuurista jää tulevaisuuden sukupolville?

Noora ja kivi

Museokierroksen jälkeen raahauduttiin syömään sushia ja sitten vielä pariin vaatekauppaan. Hotellilla jalat ylös ja tyytyväisenä nukkumaan. Launtaina piti nimittäin herätä aikasin sillä lähdettiin päiväretkelle Oxfordiin! Bussimatka Oxfordiin kesti vähän yli tunnin. Oxfrod oli sympaattinen kaunis kaupunki ja kivaa vaihtelua lomaan. Kaupunki jossa ei ollut oikein kiire minnekään. Ja varmaan kirjaihmisten must-see-paikka? Me alotettiin Oxfordin kiertäminen katetusta markkina-alueesta, mutta siirryttiin Nooran kanssa aika pikaisesti eteenpäin kohti Museum of the history of scienceen. Missä Noora oli ihan liekeissä :-D Kyllähän tieteen historian museosta löytyi vaikka mitä ihasteltavaa, kuten erilaisia karttapalloja, kemistin välineitä, mikroskooppeja...

Museokierroksen jälkeen lähettiin ihastelemaan englanninkielisen maailman vanhinta yliopistoa. Toi yliopisto hallitsi kaupungin kuvaa niin (hävettää myöntää) etten nyt oo ihan varma edes että mitä kaikkea siihen nyt lasketaan :-D Tää Oxfordin reissu ei siis ollut mikään miun ehdoton juttu, joten menin vähän vaan muiden mukana heh. Käytiin kattomassa Harry Potter-leffan sairaalasiipenä toiminutta salia, minkä jälkeen suunnattiin Jamie's italianiin syömään. Ruuan jälkeen käytiin vielä yhdessä isossa ja vanhassa kirjakaupassa ja käveltiin vähän ympäriinsä. Kahviteltiin ennen kun lähdettiin bussilla takasin Lontooseen. Mun ainoa ostos Oxfordista oli HAMMASTAHNA! Lol.

Huh miten tulikin pitkä postaus, sori. Toivottavasti edes joku jaksoi lukea ja pahoittelut mahdollisista kirjotusvirheistä tai epäselvistä lauseista, on tässä vähän kiire lähteä kavereiden kanssa grillaamaan :-D

xoxo,
Ilona-Anniina

1. hahaha toi teiä 'matkaseura' -kuva on niin hyvä :D olisit säki pistäny kädet tollai kui noilla muilla :D ihana kuva ja ihana postaus :)

1. No ei ne velmut mulle kertonu et niillä oli kaikilla tollanen pose! :( Kiitoksia :)