12. tammikuuta 2015

Talven ihonhoitoa

Oon jo pienestä asti tuskaillut talvisen ihottuman ja ihon kuivuuden kanssa. On kokeiltu muun muassa vartalorasvaa suihkusaippuan sijasta, erilaisia lääkerasvoja, etelänmatkoja talvilomalla (toimis vieläkin, hieman kallis hoito tosin :-D). Tänä talvena oon saannut koottua itselleni hyvän kokonaisuuden tuotteita, millä miun iho on pysynyt melko hyvässä kunnossa.

 IMG_7746

Kaikista hankalin osa on mulle ollut kädet ja kyynärpäät.  Apobasen punainen, rasvaisin Oily Creme- voide oli mulla pitkään käytössä ja toimi kyllä muuten hyvin, mutta vei about ikuisuuden imeytyä kunnolla :-D Sikspä oon nyt vaihtanut Dermosilin Extra-voiteeseen, joka on hoitanut yhtä hyvin, mutta muuten ollut Apobasea helpompi käytössä. Sen lisäks kovimpien pakkasten aikaan apteekin puuvillakäsineet on ihan parhaat. Yöks käsiin kunnolla käsirasvaa ja nää niin aamulla on ihanan pehmee iho!

IMG_7754
IMG_7758

Tän talven uutuus on Nooralta joululahjaksi saatu kookosöljy. Oon nyt kokeillut tätä kookosöljyä muutamia kertoja ja tykännyt kyllä. Tuoksu on ehkä mun makuun pikkusen liian voimakas (kun kaikki muut rasvat on miltei hajuttomia :-D), mutta muuten tää kyllä oikeasti toimii! Oikein halkeilevan kuivat kämmenet tosin ärtyy tästä kookosöljystä vähän, mutta muuten esim. jaloille ollut ihana. Toisena vartalorasvana oon käyttänyt kestosuosikkia eli Dermosilin talvivoidetta. Ihanan kevyt mutta kuitenkin kosteuttava.

IMG_7770

Kasvojen kuivimpiin kohtiin (ja välillä myös käsille) käytän Yliopiston apteekin atooppiselle iholle suunnattua hoitovoidetta. Tää on ollut ihan älyttömän riittoisa, samoin kun on Carmexin huulirasvakin. Ehdottomasti paras huulirasva talvella.

 IMG_7785
 IMG_7792

Loppuun vielä vähän hiustenhoitoa... Mun hiustyypille paras shampoo on ollut Lushin Jumping juniper-shampoopala, mutta sen loppuessa piti Joensuusta löytää joku korvaava tuote. Monet markettituotteet kuivattaa ja kutittaa, joten päätin kokeilla Neutralin hajusteetonta shampoota. Ja hyvä kokeilu olikin! Se onkin toiminut miltei yhtä hyvin kuin Lushin tuotteet :-)

Vielä olis hakusessa joku hellävarainen puhdistusaine kasvoille. Kaikkihan me ollaan yksilöllisiä, mutta sattusko teiltä lukijoilta löytymään mitään hyviä vinkkejä? :-)

xoxo,
Ilona-Anniina

4 kommenttia:

  1. Pakko hehkuttaa että mulla on nyt käytössä juurikin toi mainitsemasi Lushin shampoopala, vitsi se on hyvä!! :-) Harmi että Lush on vaan Helsingissä :c Lahessakin kyllä oli joskus nelisen vuotta sitten, mutta se tais mennä konkkaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joooo toi oli kyl ihan superhyvä shampoo! Ja niinpä, onhan Lushilla nettikauppa kyllä mutta siellä on kuulema kalliit postarit. Pitää hamstrata seuraavan kerran ku käy Helsingissä taas :-D

      Poista
  2. Hyvä puhdistusaine kuiville kasvoille on Lumenen Soft touch kosteuttava puhdistusvoide (http://www.sokos.fi/fi/sokos/lumene-soft-touch-kosteuttava-puhdistusvoide-150-ml) yhdessä saman sarjan kasvoveden (http://www.sokos.fi/fi/sokos/lumene-soft-touch-kasvovesi-300-ml-roosa-nauha-2014-00020955004) kanssa :) Myös tavan perusvoide (oon käyttänyt itse Aqualan L) on hyvä meikinpoistoon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti vinkistä! Itse asiassa juuri tuota Lumenen putelia pyörittelinkin kaupassa kädessäni, mutta päädyin vähän johonkin vähän halvempaan. Ehkä pitää ottaa toi seuraavaks testiin :-)

      Poista