8. helmikuuta 2015

Elokuvavuoteni 2015

Leffat on ihania, viihdyttäviä, hätkähdyttäviä, yllättäviä, opettavaisia, siistejä. Mun suosikkileffat on yleensä scifi- tai toimintatyylisiä elokuvia. Tykkään kyllä myös draamoista, mutta komediat on mulle välillä aika vaikeita :-D Elokuvissa tärkeintä miulle on mukaansatempaava juoni. Oon kattonut uudenvuodenlupaukseni myötä alkuvuoden aikana melko paljon elokuvia. Tässäpä nyt joitain viime aikoina katottuja lemppareita.

 IMG_8145

Yksi lensi yli käenpesän
En tiiä miten oon voinut elää näin pitkään ilman että oon kattonut tätä leffaa. Ehdottomasti nous yhdeks mun suosikeista. Vaikea edes tavallaan kuvailla, kun niin paljon hyvää ja niin paljon tunteita!

Menneisyyden ote
Tästä leffasta en ollut kuullut aiemmin, mutta kun aloin sitä kattomaan niin en pystynyt lopettamaan Tykkäsin tosi kovasti! Vangitseva, hyvä juoni ja hyviä näyttelijöitä sekä hahmoja.


Eiks vanhat trailerit ookkin ihan parhaita? :-D

American Beauty
No jos Yksi lensi yli käenpesän sai nauramaan, itkemään, ja mitä kaikkea, ihan samaa vois sanoa tästä. Ei mikään ihme että sai ilmestymisvuonnaan mm. parhaan elokuvan Oscarin!

L.A. Confidental
Tää oli niin mun elokuva! Ehkä yks parhaita rikoselokuvia jota oon ikinä kattonut. Ja sitä paitsi kuka nyt pystyy vastustamaan nuorta Russell Crowea?



Fight Club
Ehkä kaikista yllättävin leffa mitä oon koskaan kattonut! Ainoa mikä harmittaa on se, etten voi enää koskaan kattoa Fight Clubia samalla jännityksellä koska tiedän mitä tapahtuu :-D

Star Wars: Episodit IV-VI
Legendaarisilla Star Wars-elokuvilla aloitin haasteen joulukuussa. Ja no, ei mulla oo kauheesti mitään huonoa sanottavaa! Onneks sain vihdoinkin katsottua nää must see-leffat.




Zombieland
Zombieland sopii tosi hyvin tällaiseen listaan.. :-D Mut hei, ehdottomasti niin viihdyttävä leffa kun voi vaan olla. Zombeja, hauskuutta ja Jesse Eisenberg pääroolissa, mitä sitä muuta tarvii?

Taksikuski
Klassikko, josta tykkäsin. Tosi paljon. Robert De Niro oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hyvä! Sen sijaan Raging Bullia oon yrittänyt kattoa jo kolmesti, aina huonolla tuloksella :-D Kaikki klassikot ei vaan voi olla kaikkien mielestä huippuja?

IMG_8441

Tän hetken elokuvalistasta kävin kattomassa Boyhoodin, jolta odotin paljon enkä pettynyt. Ihan erilainen kun mikään muu aiemmin, jossain vaiheessa aidosti unohdin että kyseessä olikin elokuva eikä oikeeta elämää :-D Vielä haluisin käydä kattomassa ainakin Foxcatcherin, Kaiken teorian, Whiplashin ja The Imitation Gamen. Tietysti odotan innolla myös kesämmällä ilmestyvää uutta Avengersia. Mun ehdottoman suosikki elokuvasarjan uutta osaa, X-Men: Apocalypsea tosin pitää odottaa vielä reilusti yli vuosi... Buu, vuosi 2016, tuu jo pian!

xoxo,
Ilona-Anniina

6 kommenttia:

  1. millanen se american beauty sit on? surullinen, koskettava, hauska...?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Draama se on, mutta siis oikeesti kaikkia noita mainittuja! Inhotti, nauratti, järkytti, viihdytti, sai surulliseksi, mutta jätti lopussa kuitenkin tavallaan hyvän mielen. Kannattaa ehdottomasti kattoo, vaikea kuvailla kun on niin monien tunteitten leffa!

      Poista
  2. tän hetkisistä leffoista suosittelen tosi paljon vielä Birdmania! ja joo, Boyhood oli huikee <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Birdman olis kyl kans tosi jees nähdä! :-)

      Poista
  3. Kaiken teoria on älyttömän hyvä, kannattaa vaan ottaa nenäliinoja mukaan!!

    VastaaPoista