7. tammikuuta 2016

I'm back!

Uudenvuodenlupauksena lupasin, että palaan ahkerammin takaisin blogin ääreen. Huomaamattani töistä, kouluhommista, menoista ja meiningeistä täyttynyt lomani alkaa olla lopuillaan, joten uskalsin ekaa kertaa viikkoihin kirjautua bloggeriin ja jopa avata tämän tekstisivun. Loma-aika on tosiaan ollut kaikenlaista vilinää ja vilskettä täynnä, lukuunottamatta paria viime päivää, jotka oon viettänyt melkein kokonaan (!?) kotona sisätiloissa peläten ulkona vallitsevaa -25 asteen pakkasta. Hyrr.

Blogini on ollut tuuliajoilla jo jonkin aikaa, kuten te lukijatkin olette varmasti huomanneet. Pitkään oon miettinyt missä mättää, ja tullut siihen tulokseen, että kyseessä on varmasti monien tekijöiden summa. Ilonaanniina on ollut pystyssä nyt 6,5 vuotta. Sinä aikana on luonnollisesti tapahtunut aivan hirveästi kaikkea: oon kasvanut ripari-ikäisestä nyt 21-vuotiaaksi nuoreksi aikuiseksi (just joo). Välillä mulla on sellainen olo, että mitä sitä enää mitään sanomaan, kun kaikki asiat on sanottu jo aiemminkin ja kaikki jutut on kuvattu jo aiemminkin.

Suurin ongelmani blogin suhteen on kuitenkin ollut se, etten ole enää ihan löytänyt sen paikkaa megalomaanisen ylitsepursuavassa blogimaailmassa. Runsauden myötä on tullut sellainen olo, että omallekin blogille pitäisi löytää joku "aihe". Oon yrittänyt tasapainoilla vähän kaiken välillä. Ennen ilonaanniina oli mulle kuin päiväkirja, mutta vuosien vieriessä sitä on tullut niin varovaiseksi netin suhteen, että joudun pohtimaan, mitä kaikkea päiväkirjaan voikaan kirjottaa. Kun tiettyä teemaa (muoti, sisustus, ruoka, perhe...) ei blogista löydy, on suurimmaksi ongelmakseni noussut seuraava kysymys: miten kirjoittaa omanlaista päiväkirjaa niin, että sille löytäisi sisältöä, mutta tavallaan kuitenkaan paljastamatta mitään suurta? Jatkokysymyksenä olen ahdistunut siitä, kuka sellaista päiväkirjaa edes haluaisi lukea?

Minä oon kuitenkin minä. Minä oon ihan tavallinen joensuulainen opiskelija, joka käy töissä, tapaa ystäviä, viettää aikaa perheen kanssa, opiskelee, juhlii, tekee ruokaa, pesee pyykkiä, lakkaa kynsiä ja kuuntelee musiikkia. Ja jostain tuolta minun ihan tavallisesta arjesta pitäisi löytyä kirjoitettavaa.

Kun ajattelin asiaa pidemmälle, huomasin, miten hölmöltä oikeastaan kuulostan. Koko ajanhan me puhutaan siitä, miten blogeissa annetaan vain se kiiltokuvamainen kuva arjesta. Minäkin oon kovasti kritisoinut kiiltävän ulkokuoren merkitystä, mutta silti myös itse yritän edes jotenkin mahtua siihen muottiin. Oon yrittänyt tehdä blogista jotain, mitä se ei ole, ja samalla tehdä minusta jotain, mitä en todellakaan ole. Miksi? Jos oon ihan tavallinen minä, miksi en vain kirjoittaisi siitä tavallisesti?

Ja niin päätinkin tehdä. Tästä eteenpäin pääsette seuraamaan todellisen tavallista arkiblogia, johon kirjoittelen ja valokuvailen juttuja minun elämästä, itselleni tyypilliseen sillisalaattimaiseen tapaan. Voi olla, että joskus innostun jostain muotijutusta, haluan jakaa jotain musiikkia, kerron päiväni kohokohtia tai ihan vaan lataan kuvia makaronilaatikosta, kirjoista, imureista, pakkaspuista ja niin edellleen. Koska juuri sellainen minä olen.

Tässäpä siis meitsi tänään, -28 asteen pakkasessa, kävelemässä kohti ruokakauppaa.


Tervetuloa jakamaan arkea ja hymyjä kanssani!

xoxo,
Ilona-Anniina

14 kommenttia:

  1. Pysy sellaisena kuin olet! :) Oon seuraillut sun blogia jo toodella pitkään, varmaan siitä saakka ku ripille pääsit! :D Ja seuraan vieläkin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, toi on kyllä todella kunnioitettava aika! Kiitos kovasti että oot jaksanut olla noin pitkään mukana :-)

      Poista
  2. Arkiblogi on just hyvä kategoria!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää toteamus toi mulle hymyn huulille! :-) Ehdottomasti esittelen oman blogini tästedes arkiblogi-kategoriaan kuuluvaksi, mielummin kun lifestyle, sitä sanaa oon aina vähän vierastanut :-D

      Poista
  3. jeee hyvä sie!! t. äffä (kyllä luen tätä edelleen ;) )

    VastaaPoista
  4. Olet mainio. Olet ihana. Olet Ilona.

    VastaaPoista
  5. Olen lukenut jo pari vuotta sun blogia, ja ihailen sun tapaa kirjoittaa asioista. Olet ihanan positiivinen ihminen!❤ Tee vaan niin kuin itsestäsi hyvältä tuntuu!

    VastaaPoista